Grecia - ThassosGrecia - ThassosGrecia - ThassosGrecia - Thassos
română english
Thassos.ro » Thassos si Romania

Impresii de calatorie:
"M-am intors de 2 zile din Thassos, Potos"

manas 22 august 2006

M-am intors de 2 zile din Thassos, Potos, si sincer de abia astept sa plec din nou. Insula este foarte pitoreasca cu toate ca prin anii 80 se pare ca a ars in intregime. Drumul cu autocarul pana acolo este destul de "daramator", mai ales ca am avut parte si de o gasca de baieti pusi pe distractie. Se fac fix 17 ore pana acolo, cel putin asa e cu cei de la Europa Travel, probabil ca fara opriri sar face mai putin cu vreo ora insa nu stiu cine ar mai putea cobori din autocar dupa aceea.
Am fost cazat in Potos la hotel Olympic, camera a fost mai mult decat onorabila, tinand cont de pretul platit, e drept am avut noroc de o camera relativ mare, insa nici ceilalti nu sau plans de conditii. Pentru lunile iulie august recomand platirea aerului conditionat la fata locului, se putea dormii si fara daca ai o constitutie care sa reziste la 7-8 ore de transpirat.
Potos-ul este o statiune turistica tipica, ceva gen Eforie Nord, plaja este foarte buna, apa curata, putini arici de mare, mai ales in zona digului.
Exista vreo 4-5 magazine tip mega image de unde se poate cumpara mai tot ce vrei la preturi mai mult sau mai putin onorabile. Pe taerase se mananca intradevar la pretul de 5-6 euro un fel de mancare, daca vreti ceva mai special, de exemplu creveti ( foarte buni, foarte prospeti) pretul urca la 7-8 euro, berea la terase este cam 2.50 euro, sucurile sunt mai scumpe, mai ales daca sunt "naturale" (un pahar de suc costa la terasa in jur de 1.70 in conditiile cand, la super market gasesti acelasi suc la cutie de 1 litru la pretul de aproximativ 2 euro).
Pizza costa intre 5 si 8 euro dar nu merita cumparata, foarte slaba comparativ cu ce am mancat in Romania .
Recomand inchirierea unei masini, eu am inchiriat un fiat panda cu 4500 de km pe bord la pretul de 110 euro pentru 3 zile de la agentia Hermes, daca nu vrei sa parasesti insula nu trebuie platita garantie, plata se poate face prin card dar e preferabil sa o faci cash pentru a nu astepta la nesfarsit aprobarea bancii.
Am fost intr-una din dupa-amieze la mult laudata Golden Beach, nu s-a ridicat la asteptarile noastre, fundul apei foarte ridicat, gen Mamaia si bonus la iesirea din apa mi-a taiat calea un rahat plutitor (destul de neplacut).
La Aliki golful este extrem de pitoresc, exista si un sit arheologic (biserici crestine timpurii) si o veche cariera de marmura dezafectata care se intinde pana in apa marii, plaja este insa foarte mica, la pranz devine extrem de aglomerata, sezlongurile se pot lua doar daca iei masa la terasa care le poseda ( cel putin asa a fost acum cand am fost noi).
Pentru cei care vor liniste, sunt o multime de golfulete pustii, unele din ele eccesibile doar dinspre mare ( o barca cu motor costa 47 de euro pe zi plus 1 euro pe ora combustibilul) iar satele din zona de munte (am fost in Rakoni) sunt adevarate oaze de tacere, la ora 4 dupamasa se auzeau greierii cantand. Panagia si Potamia sunt extrem de pitoresti, daca vreti atat atmosfera greceasca cat si capacitati turistice ele sunt alegerea potrivita.
Exista si cluburi de scafandrii insa nu stiu preturile pentru ca de fiecare data cand ajungeam la ei erau plecati in ture de scufundare.
Pentru cei care pleaca cu Europa Travel nu recomand achizitionarea croazierei care se afla in oferta, vasul se opreste la Aliki Beach unde se serveste masa apoi se intoarce in Potos, mai bine inchiriati masina sau barca si va faceti singuri croaziera. Deasemenea, seara greceasca a fost destul de slaba, plecare la ora 8.30 seara din Potos spre Theologos, intoarcerea in jur de ora 1 noaptea ( asta in conditiile in care, petrecerile la greci incep dupa ora 12 noaptea), am avut si ghinionul de a nimeri in seara in care apa de la taverna a fost infestata cu ceva, toti cei de la masa in afara de mine (care nu beau apa decat foarte rar) sau plans de greturi, varsaturi si diaree.
Pentru cei care vor sa faca drumul cu masina personala este de preferat ca tranzitarea Bulgariei sa o faceti noaptea ( daca sunteti mai multe masini), ziua drumul este un cosmar, soselele bulgaresti sunt facute praf iar vamile sunt foarte aglomerate (la ora zece seara intre vama bulgareasca si cea greceasca era coloana, nu puteau da drumu din vama bulgara fiindca nu aveau unde sa se duca), spre comparatie la ora 5 dimineata cand am ajuns noi in vama au trecut doar trei turisme.
Atentie mare la viiteza, bulgarii si-au facut "cooperativa" din soseaua spre Grecia, la ducere am intalnit 12 radare la intoarcere 10.
Per ansamblu sejurul a fost excelent, mi-a placut foarte tare Potos, mai bine spus plaja din Potos.
Sper ca cele spuse de mine sa va fie de folos.

manas

» vezi toate impresiile...