Grecia - Thassos - Limenaria Grecia - Thassos - Potos Grecia - Thassos - Limenaria Grecia - Thassos - Potos
română english
Thassos.ro » Thassos si Romania

Impresii de calatorie:
"Tocmai ne-am intors dintr-o minivacanta de vis in Tassos!"

26 august 2006

Superba si atat de aproape de Romania .
Intima si in acelasi timp plina de viata. O combinatie reusita intre munte si mare. Am venit cu regretul ca am parasit-o, cu parerea de rau de a nu-mi fi luat doua sejururi unite, cu regretul ca timpul acolo zboara mai repede si cele 7 zile de sedere sunt insuficiente.
Insula o pastrez in inima, o pastrez prin cele 1181 poze facute si alte 300 salvate din Net, o pastrez prin suvenirurile aduse ori pri remember-urile la intalniri cu colegii din grup.
Drumul care ma speriase un pic, 17 ore cu autocarul, s-a dovedit a fi un fleac (autocar de 15m lungime, doua osii pe spate, 66 locuri, aer conditionat, frigider, TV). Nici nu am stiut cand l-am parcurs, desele opriri si peisajul ne-au ajutat sa nici nu simtim sederea in scaun.
Mai am regretul ca am luat cu mine ceva mancare pentru acolo! Sigur o reminiscenta a anilor in care eram invatati cu turismul local ! Asa de putin ne costa masa la cate o taverna (de fiecare data alta) incat nu a meritat efortul si grija confiscarii ei la trecerea prin vami ( de altfel vamesii nici nu s-au uitat in vreun bagaj ).
Dar asa este romanul, incet, incet intra si el in lumea civilizata aflandu-i detaliile. In general masa costa la un restaurant cam cu 100.000/persoana in plus fata de tara. Deci merita ! Am locuit in orasul capitala a insulei : Limenas sau mai exact chiar Tassos (orasul Tassos ), oras cu cea mai mare aglomerare urbana , cu viata , cu mai mult comert , mai multe taverne dar si cu plaje mai mici, care , pentru cei ce vor sa-si aminteasca de Mamaia , ar fi un impediment. Insa gaseai tot timpul loc pe sezlonguri, sub o umbreluta , contra unei beri luata de la carciumioara (taverna) ce se unea cu plaja.
Hotelul (Pavlidis) la care am fost cazati, a fost o reala surpriza pentru mine. Departe de strazile zgomotoase, intim , cu piscina , de o curatenie exemplara. Balcon generos in care ne luam cafeluta de dimineata ori berea de seara. Hotelul este condus de o grecoaica cu cele patru fiice , venite tocmai din Atena si care nu stiau cum sa fie mai primitoare. Propria lor casa, adevarate gazde . Este clasificat cu doar 2 stele si ma intreb cum oare sunt aceleasi 2 in Romania ?! Felicitari organizatorilor (Europa Travel) si ghidului insotitor , domnisoara Cristina, care mereu ne-a fost prin preajma cu indrumari, sfaturi ori o vorba buna. Seara greceasca din Teologos (la 42 km de Limenas), de la taverna Augustos a fost minunata, spectacolul oferit de gazde a fost reusit , multi dintre noi au dansat pe intreaga durata (21-0:30)
Am inchiriat si o masinuta Fiat Punto cu care am facut turul insulei : Am plecat inspre apus si ne-am intors pe coasta de est avand mereu soarele in spate. Peste tot privelistea minunata impunea dese opriri pentru poze : Pentru a fi mai aproape de maslini ori de simplele tufe de cimbru. Inainte de Limenaria este o fabricuta de bijuterii, unicat, nu exista doua la fel. Atentie doamnelor, plecati cu bani la voi ! Iar voi domnilor asezati-va in tihna la barul casei de unde admirati in voie privelistea minunata pe care o ofera o plaja vazuta de la inaltime alaturi de un cafe-frape din partea casei.
In Potos am mancat foarte bine la Terasa Laskarinas , cu vinul si desertul bonus (total 21 euro - 4 persoane)
Apoi baia am facut-o in Scala Potamias dupa care nu am mai urmat linia litoralului , am luat-o spre munte si am mers in Potamia, alt loc minunat de neuitat cu peisaje superbe dar si cu magazine pe masura.
Dar vad ca m-a furat peisajul viu al amintirilor si nu ma mai opresc din scris . La atatea poze cate am facut , cu siguranta as avea a povesti.
A fost minunat, superbine cum se zice mai nou, abia astept sa ma mai duc. Caci nu merita sa te indepartezi prea mult in Grecia cand in Tassos e asa bine. Adio turismului local, adio litoralului romanesc.
Cand romanii vor sti sa faca turism grecesc si la noi in tara va fi bine si vom reciti lectia despre patriotism si vom spune in cor , precum Furdui Iancu : Noi Suntem ROMANI!

» vezi toate impresiile...