Grecia - Thassos - Limenaria Grecia - Thassos - Potos Grecia - Thassos - Limenaria Grecia - Thassos - Potos
română english
Thassos.ro » Thassos si Romania

Impresii de calatorie:
"Vacanta placuta celor care se pregatesc sa mearga!"

Ralucami 30 august 2006

Noi am stat la vila Yoannis, am fost singurii romani cazati acolo. (desi nu am vrut sa platim suplimentul acela pt a fi singuri in camera am stat doar noi doi in camera cu 2 paturi). Vila a fost super: ff curat, am avut si o bucatarioara micuta si baia proprie si o veranda enorma. Super bine pusa la punct: de exemplu in bucatarie am avut fel de fel de farfurii, pahare, furculite, o plita electrica chiar si un ibric de cafea. Proprietara vilei a fost fantastic de atenta: ne schimba pana si cuburile de gheatza din frigider. Amplasamentul vilei super: la 1 min de plaja, chiar langa hotelul din Potos (imi scapa numele acum). Noi ne-am inchiriat masina pe tot parcursul sejurului : am luat un Hyundai Atos -cam micut( dar am zis si "bogdaproste" ca am gasit-o si pe-asta caci multi din grupul nostru cu toate ca au mers si la alte agentii de inchiriere nu au gasit nici o masina disponibila). Am avut noroc sa gasim masinuta asta caci imediat ce am ajuns am mers la Hermes. Daca procedam ca ceilalti turisti ( in prima zi au dormit si abia a doua zi dupa "info" de la Taverna Irene s-au dus sa isi caute masina) sigur sigur nu gaseam. E cererea fantastic de mare si oferta limitata.

Noi plaja am facut in general la Aliki, ne imprietenisem cu individul care avea taverna langa "Beautiful Alice" si ne lasa sa parcam in fundul curtii lui. Mi s-a parut cea mai curata si cea mai faina plaja a insulei.

Dar am mers si la Paradise Beach ( personal mie nu mi-a placut: valuri mari, sezlongurile se plateau, daca nu gaseai parcare jos , langa plaja trebuia sa parchezi sus, la mama naibii), la Golden Beach ( e fainutza plaja dar e prea ingusta si nisipul nu era asa de fin ca in Aliki) si bineinteles in Potos. Am avut o tentativa sa mergem in Limenaria,(plaja cam micuta, bine organizata, dar am vazut muulti arici de mare) asa ca am renuntat si ne-am intors in Potos. In Potos stateam pe sezlongurile de la Tutti Frutti si patronul de acolo era fff amabil cu fetele Eu am beneficiat mereu de cocktailuri / frapeuri gratis. Oricum un cocktail era in jur de 3-4 euro. Preturile mi s-au parut fantastic de mici: asa cum ziceam : sucurile naturale 3 euro, tequlla 5 euro, un cocktail alcoolic- 4 euro, vin 8 euro /sticla, cafea lunga- 1 euro, ice tea 1,8 euro etc.

La mancare nu am ce sa le reprosez. Efectiv am ramas socata ce portii imense se serveau. Pe tot parcursul sejurului nu am reusit sa mananc mai mult de jumatate din platou. Chelnerii/ospatarii de o amabilitate extraordinara, la taverna Irene am vazut ca era un tip care vb chiar si romaneste.  Eu fiind o iubitoare de fructe de mare numai de-astea am mancat: scoici, calamari, sepie. Doua persoane flamande  cu salate, vin, sucuri si alte nebunii nu depasesc 20-25 de euro. Dar repet: nu poti sa manaci tot ce iti aduce !! Enorm de mult!! Cam peste tot am avut bonusuri la finalul mesei: ori frapeuri, ori inghetata, ori pepene rosu/galben . De multe ori refuzam bonusurile pt ca efectiv nu ne mai facea fatza stomacul. Aceiasi treaba se intampla si seara prin baruri: mereu am avut bonusuri de: cipsuri, alune, fructe, ba chiar la un moment dat primeam sticle cu bautura de la patroni ( am primit o sticla de tequilla, niste frapeuri, bere Mythos) Sunt fantastic de atenti si serviabili.

Acum ca program de divertisment: noi ne-am cuplat cu un grup mai mare din Bucuresti si ne-am distrat extraordinar. Am mers pana in Limenas ("capitala" insulei, unii locuitori ii spun chiar Thassos) ca sa facem cumparaturi, sa vedem magazinele cu bijuterii de aur, sa colindam prin taverne ( seara multe taverne au muzica live, e super fain). Am mers apoi intr-una din zile la o fabricutza si show room care face bijuterii din aur - Iris gold se numeste si se gaseste pe langa Limenaria. Tot prin zona aia se afla si o mina - in Metallia - dar nou nu am mai avut chef sa o vizitam. Am mers intr-o dimineatza si la manastirea aceea de maicute- "Arhanghelul Mihail" parca ( eu fiind din zona Moldovei si vizitand cam toate manastirile de aici nu am fost chiar ff impresionata de manastirea respectiva.) Intrarea a fost gratis, ne-au dat doar niste haine (femeile trebuiau sa aiba fusta si umerii acoperiti, si barbatii sa aiba pantaloni lungi si tricouri). In juma de ora am plecat de acolo ca nu aveam ce sa vizitam, plus ca era si in constructie una din anexele manastirii si era un zgomot infernal, muncitori care forfoteau pe acolo. In alta zi am mers la Lacul Marion si pe muntele Ipsario ( e cel mai inalt munte al insulei, are cica 1200 m ). Era si o manastire si pe acolo-"Sf Pantelimon" parca ( la vreo cativa km) dar nu am vrut sa mergem. In alta zi am avut in plan sa mergem la Kastro ( cu toate ca ghidul ne-a zis ca nu avem ce vedea acolo si e un drum super aiurea) dar, ca niste copii am facut total invers. ( de fapt cam tot sejurul am facut ceea ce NU voia sa ne permita d-nul Barbulescu: am inchiriat ATV-uri, am mers cu scuterele, am facut sporturi acvatice , gen saritura cu parapanta, ski-jet, aranjasera baietii cu un grec sa le inchirieze echipamente si sa faca scuba diving etc) Drumul catre Kastro s-a dovedit a fi cam fara succes ca la un moment dat ne-am speriat de hartoapele si santurile ca de dupa razboi de acolo ( e un drum de munte cu maslini pe dreapta si pe stanga, nu vezi picior de om!!!) si ne-am intors. Am mers si in Theologos si baietii cautau muzeul de oase ( cica e un muzeu cu oase umane, nu mi-a fost fff clar dar eu am refuzat sa mai merg) si mai gasiti un muzeu cu porturi populare. E 3 euro intrarea.

Noi nu am platit seara greceasca si nici croaziera pt ca am preferat sa ne distram pe cont propriu si ne-am inchiriat noi barci. Seara greceasca a costat 20 de euro( noi vazusem afise prin oras cu 17 euro) si cei care au mers cica s-au distrat, au avut mancare la discretie si bautura la fel. Dar mi se pare aiurea ca a durat doar cateva ore.

In ultima seara se deschisese si discoteca ( unica de pe insula aia) Bolero se numeste, dar cam golut. E la iesirea din Potos, in drum spre Limenaria.

Per total : a fost frumos, ne-am distrat super , pretul excursiei a fost super mic si super rentabil, eu ii recomand (EuropaTravel ) Ne-am cam enervat pe drum cu soferii si cu ghida caci ne opreau doar unde voiau ei si unde aveau combinatiile ( adica in duty free-ul romanesc, cu toate ca noi am zis ca vrem sa mergem ori la cel bulgaresc ori la al grecilor, la o bomba cu pretentii de restaurant de prin Bulgaria, cu toate ca noi am vazut si locatii mai misto pe drum, mereu ne zicea ca nu pot sa opreasca sa mergem si noi pe la baie sau sa fumam dar am avut "program de voie" timp de 3 h (!!!!!)la o taverna din Grecia care nici macar nu era in drumul nostru. ) Daca trecem peste aceste mici aspecte totul a fost minunat!

Vacanta placuta celor care se pregatesc sa mearga

ralucami

» vezi toate impresiile...